Gold Pig

Gold Pig Δεν μαγειρεύουμε για τα like, μαγειρεύουμε για το μεδούλι.

Δεν ακολουθούμε trends, τα κάνουμε στάχτη και φτιάχνουμε δικά μας.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ:ΠΟΣΟ ΦΑΓΗΤΟ ΠΕΤΑΜΕ;Αν ρωτήσεις τον μέσο πελάτη πόσο φαγητό πετιέται στην εστίαση, πιθανότ...
19/06/2026

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ:
ΠΟΣΟ ΦΑΓΗΤΟ ΠΕΤΑΜΕ;

Αν ρωτήσεις τον μέσο πελάτη πόσο φαγητό πετιέται στην εστίαση, πιθανότατα θα σου πει «αρκετό».

Η αλήθεια είναι πολύ χειρότερη.
Και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι δεν πετιέται παντού το ίδιο.

Στα εστιατόρια, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, συνήθως πετιέται το λιγότερο.
Όχι επειδή είμαστε καλύτεροι άνθρωποι.
Επειδή τα περιθώρια κέρδους είναι μικρά και ο επιχειρηματίας πληρώνει από την τσέπη του κάθε κιλό που πετάει.
Το κοτόπουλο που χάλασε.
Το ψάρι που δεν πουλήθηκε.
Τα λαχανικά που μαράθηκαν και σάπισαν .
Εκεί συνήθως βρίσκεται η μεγαλύτερη απώλεια.
Οι περισσότεροι επαγγελματίες μάγειρες ξέρουν να διαχειρίζονται πρώτες ύλες.
Γιατί αν δεν το κάνουν, το μαγαζί κλείνει.

Στα catering όμως αρχίζει το πανηγύρι.
Γάμοι.
Βαφτίσεις.
Εταιρικά event.
Μπουφέδες.
Τραπέζια των 500 ατόμων.
Και η μόνιμη εντολή:
Να μη λείψει τίποτα.

Το αποτέλεσμα;
Ο κόσμος τρώει το 60%.
Το υπόλοιπο κάθεται στους μπουφέδες μέχρι να λήξει ο χρόνος ασφαλούς κατανάλωσης.
Και μετά καταλήγει στα σκουπίδια.
Ολόκληρα ταψιά.
Κρέατα.
Σαλάτες.
Γλυκά.
Ψωμιά.
Ποσότητες που θα μπορούσαν να ταΐσουν δεκάδες οικογένειες.

Και μετά υπάρχουν τα yachts.
Η Formula 1 της σπατάλης.
Εκεί τα πράγματα γίνονται σχεδόν σουρεαλιστικά.
Έχω δουλέψει σε mega yachts.
Τα έχω δει με τα μάτια μου.
Δεν μιλάμε για ένα ταψί φαγητό.
Μιλάμε για κιβώτια.
Για παραγγελίες που γίνονται χωρίς πραγματική εικόνα κατανάλωσης.
Για ψυγεία γεμάτα μέχρι το ταβάνι.
Για καλεσμένους που αλλάζουν γνώμη κάθε τρεις ώρες.
Για απαιτήσεις τελευταίας στιγμής.

Για προϊόντα που αγοράζονται «για κάθε ενδεχόμενο».
Και όταν το ενδεχόμενο δεν συμβεί;
Σκουπίδια.Τα τρώει θάλασσα στη γλώσσα των ναυτικών
Πολλά σκουπίδια.
Και το χειρότερο;
Στα κοτερα ο χώρος είναι περιορισμένος.
Δεν υπάρχουν πάντα καταψύξεις για να σώσουν προϊόντα.
Δεν υπάρχουν πάντα δυνατότητες αποθήκευσης.
Δεν μπορείς να κρατάς τα πάντα επ' αόριστον.
Οπότε η εύκολη λύση είναι μία.
Πέτα το.
Το έχω δει να συμβαίνει ξανά και ξανά.
Και κάθε φορά μου γυρίζει το στομάχι.
Γιατί την ίδια στιγμή που κάποιοι πετούν φιλέτα, φρούτα, ψάρια και έτοιμα φαγητά με το κιλό, άλλοι άνθρωποι δυσκολεύονται να γεμίσουν το ψυγείο τους.
Δεν γράφω αυτό το κείμενο για να κατηγορήσω έναν μάγειρα.
Ούτε έναν steward.
Ούτε έναν προμηθευτή.
Το πρόβλημα είναι βαθύτερο.

Είναι ένα σύστημα που έχει μάθει να φοβάται περισσότερο μήπως λείψει κάτι από έναν πλούσιο πελάτη, παρά μήπως πεταχτεί φαγητό.
Και αυτό λέει πολλά για τον κόσμο που χτίσαμε.
Την επόμενη φορά που θα ακούσετε κάποιον να μιλάει για βιωσιμότητα, πράσινη ανάπτυξη και περιβαλλοντική συνείδηση, ρωτήστε τον κάτι απλό.
Πόσο φαγητό πετάχτηκε σήμερα;
Γιατί εκεί αρχίζει η πραγματική συζήτηση.

Ο ΑΦΑΝΗΣ ΗΡΩΑΣ ΤΟΥ ΑΣΤΕΡΙΟΥ νικος φωτιαδης Όταν ένα εστιατόριο παίρνει αστέρι Michelin, όλοι θυμούνται έναν άνθρωπο.Τον ...
18/06/2026

Ο ΑΦΑΝΗΣ ΗΡΩΑΣ ΤΟΥ ΑΣΤΕΡΙΟΥ νικος φωτιαδης

Όταν ένα εστιατόριο παίρνει αστέρι Michelin, όλοι θυμούνται έναν άνθρωπο.
Τον chef.
Το όνομα που γράφει η ταμπέλα.
Το όνομα που βγαίνει στις συνεντεύξεις.
Το όνομα που σηκώνει το βραβείο.
Κανείς όμως δεν μιλάει αρκετά για τον δεύτερο άνθρωπο στην κουζίνα.
Τον sous chef/head ched/chef de cuisine
Τον τύπο που συνήθως δεν φαίνεται πουθενά στα έντυπα μέσα

Αυτόν που ανοίγει πριν από όλους.
Κλείνει μετά από όλους.
Λύνει τα εσωτερικά προβλήματα.
Κρατάει την ομάδα όρθια όταν ο κόσμος καταρρέει και όλα πάνε down the fu***ng drain !

Το 2002 το Βαρούλκο του Λευτέρη Λαζάρου έγραψε ιστορία ήταν το πρώτο ελληνικό εστιατόριο με έλληνα σεφ που πήρε αστέρι.
Ήταν η χρονιά που η ελληνική γαστρονομία πήρε το πρώτο της αστέρι Michelin και απέδειξε ότι το ψάρι μπορούσε να σταθεί δίπλα σε οποιαδήποτε μεγάλη κουζίνα του κόσμου.

Πίσω όμως από κάθε στρατηγό υπάρχει πάντα ένας λοχίας που κρατάει το μέτωπο.
Και ένας από αυτούς τους ανθρώπους ήταν ο Νίκος Φωτιάδης.

Δεν θα βρείτε το όνομά του σε πολλά άρθρα.
Έτσι γίνεται συνήθως.
Η ιστορία γράφεται για τους αρχηγούς.
Οι κουζίνες όμως χτίζονται από τους ανθρώπους που τραβάνε κουπί.

Όσοι έχουμε δουλέψει σε σοβαρές κουζίνες ξέρουμε.
Ο sous chef/head chef είναι ο μεταφραστής του ονείρου.

Παίρνει το όραμα του chef και το μετατρέπει σε πραγματικότητα.
Και το κάνει κάθε μέρα.
Χωρίς χειροκρότημα.
Χωρίς φώτα.
Χωρίς εξώφυλλα.

Τον Νίκο τον ξέρω προσωπικά.
Και αν με ρωτήσετε τι θυμάμαι περισσότερο για εκείνον, δεν είναι οι διακρίσεις.
Είναι ότι είναι πατέρας.
Είναι ότι είναι μάγκας.
Είναι ότι παραμένει επαναστάτης.
Από αυτούς που δεν προσπαθούν να γίνουν διάσημοι.

Από αυτούς που ξέρουν να μιλάνε για φαγητό, για ζωή και για ρεμπέτικα με την ίδια άνεση.

Ο ίδιος άνθρωπος που κάποτε βρέθηκε σε μια κουζίνα που έγραφε ιστορία, βρέθηκε φέτος και ως κριτής στον διαγωνισμό sandwich του GoldPig.

Και αυτό μου αρέσει.
Γιατί δείχνει κάτι που η εστίαση ξεχνάει συχνά.
Οι πραγματικά μεγάλοι δεν χρειάζεται να αποδεικνύουν συνεχώς πόσο μεγάλοι είναι.
Το ξέρουν ήδη.
Οπότε αυτό το κείμενο δεν είναι για το Michelin.
Ούτε για το Βαρούλκο.
Ούτε για τα βραβεία.
Είναι για όλους τους sous chefs/head chef/chef de cuisine που κράτησαν κουζίνες όρθιες και δεν άκουσαν ποτέ το όνομά τους από μικρόφωνο.
Για όλους αυτούς που δούλεψαν σαν σκυλιά ώστε κάποιος άλλος να ανέβει στη σκηνή.
Και ειδικά για έναν από αυτούς.
Τον Νίκο Φωτιάδη.
Γιατί καμιά φορά το αστέρι φαίνεται στον ουρανό.
Αλλά κάποιος το κράταγε αναμμένο από στα παρασκήνια.

Πριν από λίγες εβδομάδες έκανα ένα απλό γκάλοπ.Η ερώτηση ήταν απλή.Τι χρειάζεται για να τα καταφέρει κάποιος στην εστίασ...
17/06/2026

Πριν από λίγες εβδομάδες έκανα ένα απλό γκάλοπ.

Η ερώτηση ήταν απλή.
Τι χρειάζεται για να τα καταφέρει κάποιος στην εστίαση;

Ψήφισαν 282 άνθρωποι.
Το ενδιαφέρον δεν ήταν ποια απάντηση βγήκε πρώτη.
Το ενδιαφέρον ήταν τι δεν βγήκε πρώτη.

Η σκληρή δουλειά.

Για δεκαετίες μεγαλώσαμε με μια συγκεκριμένη αφήγηση. Δούλεψε περισσότερο. Μείνε περισσότερο. Θυσίασε περισσότερο. Κάποια στιγμή θα ανταμειφθείς.

Οι άνθρωποι που ψήφισαν φαίνεται να πιστεύουν κάτι διαφορετικό.

Πιστεύουν ότι οι δημόσιες σχέσεις, οι γνωριμίες, η προβολή, οι followers, το σωστό timing και η πρόσβαση στα κατάλληλα δίκτυα επηρεάζουν περισσότερο την επαγγελματική πορεία ενός ανθρώπου από την ίδια τη δουλειά του.

Δεν ξέρω αν έχουν δίκιο.
Ξέρω όμως ότι αυτή είναι η αντίληψή τους.
Και οι αντιλήψεις έχουν σημασία.
Στην ψυχολογία υπάρχει μια ενδιαφέρουσα έννοια. Δεν είναι απαραίτητα η πραγματικότητα που καθορίζει τη συμπεριφορά μας. Είναι η ερμηνεία που δίνουμε στην πραγματικότητα.

Αν ένας νέος μάγειρας πιστεύει ότι η προσπάθειά του αρκεί, θα συνεχίσει να επενδύει στην τεχνική του.
Αν πιστεύει ότι όλα κρίνονται από τις γνωριμίες, θα επενδύσει αλλού.
Αν πιστεύει ότι τίποτα δεν εξαρτάται από τον ίδιο, κάποια στιγμή θα σταματήσει να προσπαθεί.

Και εδώ βρίσκεται ίσως το πιο ενδιαφέρον εύρημα του γκάλοπ.

Όχι ότι ο κόσμος θεωρεί σημαντικές τις δημόσιες σχέσεις.
Αυτό συνέβαινε πάντα.
Αλλά ότι φαίνεται να έχει μειωθεί η πίστη πως η αξία της δουλειάς αρκεί από μόνη της.
Ίσως αυτό να είναι απλώς ο ρεαλισμός μιας γενιάς που έχει δει πολλά.
Ίσως να είναι κυνισμός.
Ίσως να είναι η φυσιολογική προσαρμογή σε έναν κόσμο όπου η εικόνα ταξιδεύει γρηγορότερα από την ουσία.
Η αλήθεια πιθανότατα βρίσκεται κάπου στη μέση.
Η σκληρή δουλειά χωρίς προβολή συχνά μένει αόρατη.

Η προβολή χωρίς ουσία συνήθως δεν αντέχει στον χρόνο.
Το ταλέντο χρειάζεται ευκαιρίες.
Οι ευκαιρίες χρειάζονται ανθρώπους.
Και οι άνθρωποι χρειάζονται εμπιστοσύνη.

Ίσως τελικά η επιτυχία να μην είναι ένας μόνο παράγοντας αλλά η συνάντηση πολλών διαφορετικών πραγμάτων τη σωστή στιγμή.
Αυτό όμως που κράτησα από τις 282 ψήφους δεν είναι ποιος παράγοντας βγήκε πρώτος.
Είναι ότι η συζήτηση άνοιξε.

Και καμιά φορά, οι ερωτήσεις που κάνουμε για έναν κλάδο αποκαλύπτουν περισσότερα από τις απαντήσεις που παίρνουμε.

ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΤΑΝ ΕΣΚΑΓΕ ΕΛΕΓΧΟΣ;Οι παλιοί μάγειρες και σερβιτόροι θα θυμούνται.Κάποτε υπήρχαν τρεις φράσεις που μπορούσαν να...
16/06/2026

ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΤΑΝ ΕΣΚΑΓΕ ΕΛΕΓΧΟΣ;

Οι παλιοί μάγειρες και σερβιτόροι θα θυμούνται.
Κάποτε υπήρχαν τρεις φράσεις που μπορούσαν να μετατρέψουν ένα ήσυχο μεσημέρι σε ταινία δράσης.
“Έσκασε το Υγειονομικό!”
“Ήρθε η Εφορία!”

«Επιθεώρηση Εργασίας! Γρήγορα, κρυφτείτε!»
Δεν είχε σημασία ποιος από τους τρεις είχε έρθει.
Το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.Πανικός.
Έμπαινε ένας κύριος με φάκελο στο χέρι και μέσα σε τρία δευτερόλεπτα το μαγαζί μετατρεπόταν σε σκηνή από αστυνομική καταδίωξη.
Οι μάγειρες εξαφανίζονταν.
Οι σερβιτόροι εξατμίζονταν.
Άνθρωποι που δούλευαν εκεί έξι μήνες ξαφνικά δεν υπήρχαν.Πήδαγαν μάντρες.Έβγαιναν από πίσω πόρτες.
Ανέβαιναν ταράτσες.Έφευγαν από παράθυρα.

Λες και είχε πάρει φωτιά το μαγαζί και γινόταν εκκένωση κτιρίου.
Έβλεπες έναν λαντζέρη να τρέχει με την ίδια ταχύτητα που έτρεχε ο Usain Bolt.
Και τον ιδιοκτήτη να λέει με απόλυτη ψυχραιμία:
«Όχι, όχι, μόνο εγώ δουλεύω σήμερα.»
Ενώ πριν από πέντε λεπτά υπήρχαν δεκατρία άτομα μέσα.

Το Υγειονομικό είχε επίσης τη δική του μαγεία.
Ξαφνικά εμφανίζονταν σκούφοι.
Γάντια.Βιβλιάρια.Θερμόμετρα.Ετικέτες.Καπάκια στους κάδους.Τα πάντα. Όλα.

Η Εφορία από την άλλη προκαλούσε άλλο είδος τρόμου.
Άκουγες τη φράση:
“Τα Ζ, παρακαλώ, θα θέλαμε να δούμε.”

Και πάγωνε το αίμα.
Σήμερα βέβαια τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Πιο ψηφιακά, πιο οργανωμένα και πιο σύγχρονα.
Αλλά όσοι ζήσαμε τις χρυσές εποχές της ελληνικής εστίασης δεν θα ξεχάσουμε ποτέ εκείνες τις στιγμές.
Τη στιγμή που άνοιγε η πόρτα.

Κάποιος ψιθύριζε:
“Μάγκες…ΣΥΡΜΑ ήρθε η Επιθεώρηση!”

Και ξαφνικά τέσσερις μάγειρες, δύο σερβιτόροι, ένας λαντζέρης και ένας ψήστης αποκτούσαν Ολυμπιακές επιδόσεις στα 100 μέτρα μετ’ εμποδίων.
Αν τότε υπήρχε εθνική ομάδα φυγής από πίσω πόρτα, η ελληνική εστίαση θα είχε πάρει χρυσό μετάλλιο σε κάθε Ολυμπιάδα από το 1980 μέχρι σήμερα.

Και βέβαια, ας μην ξεχνάμε και το άλλο ελληνικό έθιμο.
Τον μυστηριώδη φάκελο.
Πριν καν ανοίξει ο κύριος τον δικό του φάκελο με τα έγγραφα, κάπου εμφανιζόταν ένας άλλος φάκελος.
Ο γνωστός.Ο παραδοσιακός.Ο ελληνικός.O ορθόδοξος
Σαν τα Όσκαρ.

Μόνο που εκεί περίμενουνν να ακούσουν «And the winner is…»
Εδώ περίμεναν να ακούσουν «Εντάξει παιδιά, όλα καλά φαίνονται, απλά την επομένη φορά να ειστε πιο προσεκτική
Και όλοι κοιτούσαν τον φάκελο με την αγωνία του παρουσιαστή που φοβάται μην ξαναδιαβάσει λάθος νικητή όπως στα Όσκαρ του 2017.

Άλλες εποχές.Πιο αθώες.Πιο τρελές.
Και σίγουρα πολύ πιο κινηματογραφικές.

Gelato for the gods….Γνωρίζω τον Κωνσταντίνο σχεδόν δύο χρόνια πλέον.Οι περισσότεροι τον ξέρετε ως τον Django gelato , η...
14/06/2026

Gelato for the gods….

Γνωρίζω τον Κωνσταντίνο σχεδόν δύο χρόνια πλέον.
Οι περισσότεροι τον ξέρετε ως τον Django gelato , η αλλιωσ ο παγωτατζης πανκ …

Εγώ τον ξέρω και ως έναν από τους ανθρώπους που στήριξαν το GoldPig από πολύ νωρίς, όταν ακόμα ήταν απλώς μια τρελή ιδέα που έτρεχε στο ίντερνετ και φώναζε για πράγματα που κανείς δεν ήθελε να ακούσει.
Οπότε όταν ένας φίλος στηρίζει εσένα, κάποια στιγμή οφείλεις να στηρίξεις κι εσύ εκείνον.
Έτσι βρέθηκα να βλέπω το νέο του ντοκιμαντέρ.
Το “Gelato for the Gods”

Και θα σας πω την αλήθεια.
Πήγα νομίζοντας ότι θα δω μια ταινία για παγωτό.
Όπως ακριβώς κάποιος μπορεί να νομίζει ότι ο Μόμπι Ντικ είναι ένα βιβλίο για μια φάλαινα.
Λάθος.
Πολύ λάθος.

Γιατί το Gelato for the Gods δεν είναι τελικά μια ταινία για το παγωτό.
Το παγωτό είναι απλώς η αφορμή.
Η ταινία είναι για τους ανθρώπους που αρνούνται να συμβιβαστούν.
Για εκείνους που συνεχίζουν να κυνηγούν μια ιδέα ενώ όλοι γύρω τους τούς λένε να κάνουν κάτι πιο εύκολο.
Πιο ασφαλές.
Πιο λογικό.
Μέσα στην ταινία βλέπεις αγρότες.
Χωριά.
Οικογένειες.
Εμμονές.
Αποτυχίες.
Πείσμα.
Και εκείνη τη λέξη που σπανίζει όλο και περισσότερο στις μέρες μας.

Χαρακτήρα.
Ο Κωνσταντίνος δεν παρουσιάζεται σαν ήρωας.
Ευτυχώς.
Γιατί οι πραγματικοί δημιουργοί δεν είναι ήρωες.
Είναι συνήθως άνθρωποι που ισορροπούν κάπου ανάμεσα στην έμπνευση και την παράνοια.
Και όποιος έχει χτίσει κάτι δικό του από το μηδέν, το καταλαβαίνει αυτό πολύ καλά.
Το πιο επικίνδυνο πράγμα με αυτή την ταινία δεν είναι όσα βλέπεις.
Είναι όσα σκέφτεσαι όταν τελειώσει.
Γιατί βγαίνοντας από την αίθουσα δεν θες απαραίτητα να φας παγωτό.

Θες να πάρεις τηλέφωνο τους δικούς σου.
Θες να πας στο χωριό σου.
Θες να θυμηθείς γιατί ξεκίνησες να κάνεις αυτό που κάνεις.
Θες να δοκιμάσεις άλλη μία φορά.
Και αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα.
Γιατί ένας άνθρωπος που θυμάται τα όνειρά του γίνεται δύσκολα πελάτης του εύκολου δρόμου.

Γι’ αυτό το Gelato for the Gods δεν είναι ταινία για γαστρονομία.
Δεν είναι ταινία για παγωτό.
Είναι μια ταινία για όλους εκείνους που εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η αυθεντικότητα αξίζει τον κόπο.
Και στις μέρες μας αυτό είναι σχεδόν επαναστατικό.
Από το GoldPig λοιπόν, ένα μεγάλο μπράβο στον φίλο Κωνσταντίνο.
Και αν βρείτε την ευκαιρία να τη δείτε, δείτε την.
Όχι για το παγωτό.
Για τους ανθρώπους.

ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΦΕΤΑ ΓΜΤΙΣΡΛΣΠαιδιά, οπα!!!! κάπου να μπει ένα φρένο ειπαμε .!! αυτο και αν ειναι θρασος!σαν να πας να χέζεις ...
13/06/2026

ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΦΕΤΑ ΓΜΤΙΣΡΛΣ

Παιδιά, οπα!!!! κάπου να μπει ένα φρένο ειπαμε .!! αυτο και αν ειναι θρασος!σαν να πας να χέζεις στο μπροστινό χαλακι του μαικ ταισον και να χτυπάς το κουδούνι για κωλοχαρτο!

Άνοιξα το insta πρωί πρωί και είδα τη φράση:

ISRAELI FETA!!!

Οι παλμοί μου ανεβήκανε στο θεό
Κρύος ιδρώτας.
Μετά πήγα να βάλω πιεσόμετρο και να παρω ενα χαπι!

Δηλαδή ρε μπρο τι φάση…
Αύριο τι άλλο θα δούμε;

Σκωτσέζικη φέτα;
Μεξικάνικο καλαματιανό λάδι;
Νορβηγικό μανούρι;
Βελγικό ούζο;
Πακιστανικό τσίπουρο
Κρητικό τσορίθο;
Η φέτα είναι φέτα γιατί είναι ελληνική.

Όπως η σαμπάνια είναι σαμπάνια γιατί είναι από τη Σαμπάνια.

Δεν ξυπνάς ένα πρωί, αρμέγεις μερικά πρόβατα χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά και λες:
Από σήμερα αυτό είναι φέτα.

Με την ίδια λογική εγώ από αύριο δηλώνω αστροναύτης.
Δεν πήγα ποτέ στο διάστημα.
Αλλά το νιώθω μέσα μου.(καλά εδώ που τα λέμε και μπορώ να πω ότι είμαι και δε θα μου πει κανείς τίποτα)

Και το καλύτερο;
Αν έβγαζε η Ελλάδα αύριο προϊόν με τίτλο:

“Israeli Hummus” (που τεχνικά είναι από την Παλαιστίνη αλλά και αυτό το κλέψανε )

θα άνοιγαν δελτία ειδήσεων, επιτροπές, συμβούλια ασφαλείας και πιθανόν τρεις δικηγόροι της mosad να έπεφταν με αλεξίπτωτο στην ταράτσα μου.

Η φέτα είναι φέτα. End of story.

Δεν είναι Pokémon να εξελίσσεται σε ό,τι θέλει ο καθένας.
Σε λίγο θα δούμε και «φέτα Ντουμπάι» με φύλλο χρυσού και φυστίκι Αιγίνης και θα χρειαστώ ψυχοθεραπεία.

ΡΕ μαλακες … ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΣΤΕ ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΤΟ VOGUEΔεν ξέρω ποιος σας έπεισε ότι πρέπει να το παίζετε Marco...
12/06/2026

ΡΕ μαλακες … ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΣΤΕ ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΤΟ VOGUE

Δεν ξέρω ποιος σας έπεισε ότι πρέπει να το παίζετε Marco Pierre White του Κορυδαλλού
Κάποια στιγμή εκεί γύρω στο 2010 ένας μάγειρας έβγαλε μια ασπρόμαυρη φωτογραφία με σταυρωμένα χέρια.
Μετά την είδε ένας δεύτερος.
Μετά ένας τρίτος, τέταρτος πέμπτος και πάει λέγοντας.

Και σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο να μην μπορείς να ανοίξεις Instagram χωρίς να δεις έναν τύπο με ποδιά να κοιτάει το πάτωμα λες και μόλις ανακάλυψε το νόημα της ζωής μέσα σε μια μαγιονέζα hellmans !!

Ρε φίλε…
Έκοψες δύο κωλο κρεμμύδια και λιγα chives
Δεν έγραψες την Θεωρία της Σχετικότητας.ουτε την θεραπεία του καρκινου μπρο

Η άλλη μεγάλη αρρώστια είναι τα quotes.
Παναγία μου τα quotes.

“Η μαγειρική είναι άγγιγμα .”

“Η κουζίνα είναι ενα ταξιδη ανακαλύψεις της ψυχής .”

“Το πιάτο μιλάει τα όνειρα ακουλουοθν

“Η γεύση είναι μνήμη.”

“between shadows there is clarity and chaos “

ΤΙ σκατα ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ρε μαλακα ;

Ποιος μιλάει;
Το παστίτσιο;
Το γιουβέτσι;
το ζελέ ξυλάγγουρο;;
Έχει αποκτήσει φωνή το ριζότο και δεν το ξέρουμε;
Και πάντα συνοδεύονται από μια φωτογραφία που ο άλλος κοιτάει έξω από το παράθυρο.
Ποτέ την κάμερα.
μα ΠΟΤΕ.

Λες και τον φωτογράφισαν τη στιγμή που σκεφτόταν την ανθρώπινη ύπαρξη και θεωρειες του γιουνγκ

Ενώ στην πραγματικότητα παιζει να προσπαθεί να θυμηθεί αν έβαλε παραγγελία στον χασάπη!

Και μετά έχουμε τα κοντινά.
α εκει να δεις γλεντια !
Τα χέρια.
Τα μαχαίρια.
Τις τσιμπίδες.
Τα tattoo.
Τα μούσια.

Λες και βλέπεις trailer από ταινία στο Netflix.
Και μετά τον γνωρίζεις από κοντά.

Και λέει:

— Μάστορα, τελείωσε το χαρτί κουζινας!!! .

Αυτός είναι.

Ο ίδιος άνθρωπος.

Ο “καλλιτέχνης της φωτιάς”.

Ο “ποιητής της γεύσης”.

Ο “σαμουράι της κουζίνας”.

Που ψάχνει χαρτί κουζινας .

Και ξέρεις κάτι;

Δεν είναι κακό να είσαι περήφανος για τη δουλειά σου.

Καθόλου.

Αλλά τελευταία έχουμε μπερδέψει το επάγγελμα με casting του nolan .

Ρε παιδες …

Μάγειρες είμαστε.

Φαγητό φτιάχνουμε.
Ωραίο πράγμα.
Χρήσιμο πράγμα.
διασκεδαστικό!!!
Αλλά κάπου το χασαμε !!!

Γιατί όταν ο λογαριασμός σου έχει 843 φωτογραφίες από εσένα και 80 από φαγητά…

ίσως δεν αγαπάς τόσο τη μαγειρική όσο τον εαυτό σου και εισαι απλα ενας ναρκισος

Και μεταξύ μας;

Ο κόσμος πεινάει να δει καλό φαγητό.

Όχι την 187η φωτογραφία σου με σταυρωμένα χέρια, μισό χαμόγελο και βλέμμα που λέει:

“Ναι… ξέρω πράγματα που δεν ξέρεις.”

Όχι φίλε.

Ξέρεις απλά πού μπαίνει το αλάτι και το πιπέρι!!!

Χαλάρωσε λιγο !!

ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΟΥΖΙΝΑ open kitchen !!! το κινεζικό βασανιστιριο στο next level  Δεν ξέρω ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος/αρχιτεκτ...
11/06/2026

ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΟΥΖΙΝΑ open kitchen !!! το κινεζικό βασανιστιριο στο next level

Δεν ξέρω ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος/αρχιτεκτονας που κοίταξε μια κουζίνα γεμάτη, άγχος, φωνές, και πανικό και είπε:
Ξέρεις τι θα ήταν γαματο;
Να βάλουμε και θεατές.φροντ ρου σεντερ!!

πραγματικά θα ήθελα να τον γνωρίσω τον σαδιστη αυτον !!
Γιατί η ανοιχτή κουζίνα είναι ίσως η πιο σαδιστική ιδέα που πέρασε ποτέ από ανθρώπινο μυαλό.

Εσύ μέσα.να Τρέχεις σαν δαιμονισμένος.να Έχεις 32 παρεγκελιο χαρτα .
Το service να έχει πάρει φωτιά σαββατο βράδυ και να καίγεται ο κωλος σου!!!

Το ψάρι να εχει κόλλησει στην σχαρα.Ο μάγειρας δίπλα σου ψάχνει την τσιμπίδα που κρατάει ήδη στο χέρι του …
Ο σερβιτόρος σε ρωτάει για τέταρτη φορά αν βγήκε το τραπέζι Και εκείνη τη στιγμή σηκώνεις το βλέμμα.

Και τους βλέπεις……..
Μια παρέα να γελάει με αστεια
Ένα ζευγάρι να πίνει κρασί ερωτευμένο
Κάποιος να τρώει αργά αργά λες και ο χρόνος σταμάτησε.
Ένας άλλος να βγάζει φωτογραφίες το κοκτέιλ του.

Κι εσύ μέσα να νιώθεις σαν χάμστερ που τρέχει σε τροχό
Το καλύτερο όμως είναι ότι ο πελάτης στην ανοιχτή κουζίνα μετατρέπεται ξαφνικά σε παρατηρητή safari τυπου national geographic!!

Σε κοιτάει.
Παρακολουθεί κάθε σου κίνηση.
Σαν ντοκιμαντέρ.

Κοίτα σουλα αγάπη μου… τώρα γυρναει το ψάρι οπος στο μαστερ σεφ!!

Ναι ρε παπαρα Το γυρναω .
Δεν αποκωδικοποιώ το DNA μου!

Το γυρίζω.
Και μετά αρχίζει το πραγματικό βασανιστήριο.
Η συζήτηση.
Γιατί πάντα υπάρχει ένας τρομπας !!

Πάντα.Ο τύπος που βλέπει έναν άνθρωπο να τρέχει πανικόβλητος μέσα σε +50C, φωτιές και φουλ παραγγελίες και σκέφτεται:

“Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να πιάσουμε κουβέντα.”

Σκύβει πάνω από τον πάγκο.
Και σου λέει:
“Αααα… έτσι το κάνω κι εγώ σπίτι.”
Μπράβο ρε φίλε.
Κι εγώ βάζω βενζίνη.
Δεν σημαίνει ότι μπορώ να τρέξω στη Formula 1 στο γκραν πρι του μονακο
Ή το άλλο.
Έχετε δοκιμάσει να το κάνετε με λίγο μέλι;

Όχι.
Δεν το είχε σκεφτεί κανείς.
Θα ενημερώσω αμέσως όλους τους μάγειρες της αθηνας και τον κυκλάδων που ειναι σεζον

Ή το αγαπημένο μου:
Να σου πω κάτι;

Όχι.
Δεν μπορείς.
Αλλά αυτή τη στιγμή προσπαθώ να θυμηθώ αν το τραπέζι 23 έχει αλλεργία στα καρύδια, αν το 18 θέλει τη μπριζόλα medium ή medium rare και αν άφησα το χταπόδι στη σχάρα ή το φαντάστηκα.

Και ενώ εσύ μιλάς…
Το μυαλό μου κάνει restart κάθε 15 δευτερόλεπτα

Υπάρχει επίσης ο ειδικός.
Ο άνθρωπος που έχει δει τρία επεισόδια μαστερ σεφ στην τηλεόραση.
Και τώρα με παρακολουθεί σαν τεχνικός σύμβουλος της microsoft.
Κουνάει το κεφάλι.
Σταυρώνει τα χέρια.Με κοιτάει.Κοιτάει το πιάτο.
Με ξανακοιτάει.
Λες και αξιολογεί αν θα μου ανανεώσει την άδεια μαγειρικής.

Και φυσικά υπάρχουν και οι τουρίστες.
Οι οποίοι νομίζουν ότι η ανοιχτή κουζίνα είναι διαδραστικό μουσείο.Βγάζουν κινητά.Βίντεο.Φωτογραφίες.
Selfie.

Κάποιοι με έχουν τραβήξει περισσότερες φορές απ’ όσες έχει τραβήξει η μάνα μου φωτογραφίες οταν ημουν συο δημοτικο.

Η ανοιχτή κουζίνα είναι το μόνο μέρος στον κόσμο όπου δουλεύεις μέσα σε κρίση πανικού ενώ απέναντι κάποιος απολαμβάνει το δεύτερο μπουκάλι κρασί του.
Είναι σαν να βάζεις λογιστές να κλείνουν ισολογισμούς μέσα σε μπουζούκια.

Σαν να βάζεις πυροσβέστες να σβήνουν φωτιά ενώ απέναντι γίνεται γάμος.

Σαν να βάζεις χειρουργούς να κάνουν επέμβαση και δίπλα να κάθεται κοινό με ποπ κορν.

Και το χειρότερο;
Πρέπει να χαμογελάς.να είσαι ευγενικός
Γιατί σε βλέπουν.
Μέσα σου έχεις ήδη καταρρεύσει τέσσερις φορές.

Έχεις βριστεί με τον εαυτό σου δέκα.σκεφτεσαι να παρατηθεις
Έχεις αμφισβητήσει όλες τις επαγγελματικές σου επιλογές
Αλλά εξωτερικά πρέπει να δείχνεις ήρεμος.και πανο απο ολα Επαγγελματίας.Σχεδόν χαρούμενος.Αν δουλεύεις σε ανοιχτή κουζίνα, ξέρεις.

Κάποια στιγμή μέσα στο service έχεις κοιτάξει έναν πελάτη που πίνει αμέριμνα το Aperol του και έχεις σκεφτεί:

“Φίλε, δεν ζηλεύω το ποτό σου.
Ζηλεύω την ηρεμία σου.”

Και μετά ακούς:
Συγγνώμη σεφ…Μπορώ να σας ρωτήσω κάτι;

Και κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι η ανοιχτή κουζίνα δεν είναι concept εστιατορίου.
Είναι κοινωνικό πείραμα.
Και εμείς είμαστε τα ποντίκια.

Μήπως η Ελλάδα είναι μια χώρα που απλά ο ένας πουλάει καφέδες στον άλλον;Η Ελλάδα δεν μπορεί να ζήσει μόνο από φρέντο, A...
10/06/2026

Μήπως η Ελλάδα είναι μια χώρα που απλά ο ένας πουλάει καφέδες στον άλλον;

Η Ελλάδα δεν μπορεί να ζήσει μόνο από φρέντο, Airbnb, ξαπλώστρες, double smash burgers και σεζόν.
Δεν γίνεται ο ένας να σερβίρει καφέ στον άλλον.
Ο άλλος να του νοικιάζει το διαμέρισμα που του άφησε η γιαγιά του στο κεντρο....
Ο τρίτος να του πουλάει ένα σουβλάκι.
Και όλοι μαζί να πιστεύουμε ότι χτίζουμε μια υγιή οικονομία.
Γιατί οικονομία δεν είναι μόνο να αλλάζει χέρια το ίδιο κακομοίρικο πενηντάευρο.
Οικονομία είναι να παράγεις κάτι.

Να φτιάχνεις κάτι.Να εξάγεις κάτι.
Να δημιουργείς κάτι που θέλουν να αγοράσουν και άλλοι εκτός από εσένα.
Τα περισσότερα πράγματα που χρησιμοποιούμε είναι εισαγόμενα.
Τα περισσότερα μηχανήματα είναι εισαγόμενα.
Οι πρώτες ύλες πολλές φορές είναι εισαγόμενες.
Μέχρι και ντομάτες εισάγουμε απο israel...( free palestine ρεεεεεε )
Και ακόμα και το φαγητό που σερβίρουμε συχνά έχει ταξιδέψει περισσότερο από εμάς.

Κάθε χρόνο πανηγυρίζουμε επειδή ήρθαν περισσότεροι τουρίστες.
Καλοδεχούμενοι οι άνθρωποιΞοδεύουν χρήματα.$$$$

Μας ταΐζουν.
Μας δίνουν δουλειά.
Αλλά δεν γίνεται να είναι αυτό ολόκληρο το σχέδιο της χώρας.

Γιατί αν αύριο γίνει μια οικονομική κρίση, ένας πόλεμος με τους γείτονές μας, μια πανδημία τύπου Covid ή απλά οι τουρίστες αποφασίσουν να πάνε αλλού επειδή βαρέθηκαν το Greek Myth, τότε τι ακριβώς θα μας μείνει;
Κλάμα.
Πόσα εργοστάσια έχουμε, σοβαρά;
Πόση μεταποίηση;
Πόση επιστημονική έρευνα;
Πόση τεχνολογία;
Πόση πραγματική παραγωγή;
Στην εστίαση το βλέπουμε ήδη.
Όλο και περισσότερη δουλειά.
Όλο και περισσότερος τουρισμός.
Αλλά όλο και πιο δύσκολο να βρεις προσωπικό.
Και οι μισθοί ακόμα παλεύουν να ακολουθήσουν το κόστος ζωής.
Δεν λέω να κλείσουμε τα ξενοδοχεία.
Ούτε να σταματήσουμε να ψήνουμε smash burgers.

Λέω ότι μια χώρα με ιστορία χιλιάδων ετών αξίζει κάτι περισσότερο από το να γίνει το θερινό μπαρ της Ευρώπης.
Η όπως φαίνεται να ονειρεύονται κάποιοι, η «Ταϊλάνδη των Βαλκανίων».
Γιατί κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε:
Θέλουμε να είμαστε χώρα που παράγει;
Ή χώρα που απλά σερβίρει;

Και το λέω αυτό σαν μάγειρας.
Γιατί όσο κι αν αγαπώ την εστίαση και τους ανθρώπους που δουλεύουν σε αυτήν,
κανείς δεν έγινε πραγματικά πλούσιος πουλώντας μόνο καφέδες ο ένας στον άλλον.

Μαφία/νταβαδες ή κυβέρνηση εχουμε ;; Σύμφωνα με τις καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, εποχικοί εργαζόμε...
09/06/2026

Μαφία/νταβαδες ή κυβέρνηση εχουμε ;;

Σύμφωνα με τις καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, εποχικοί εργαζόμενοι σε τουρισμό και εστίαση που δούλεψαν περίπου έξι μήνες και έλαβαν επίδομα ανεργίας για μέρος του υπόλοιπου χρόνου, βρέθηκαν να χρωστούν στην εφορία ποσά που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τα 700 και τα 800 ευρώ.

Ας το ξαναπούμε αργά βα το καταλάβετε απλα !!!
Όχι εφοπλιστές.Όχι τραπεζίτες.οχι αρχιεπίσκοποι
Όχι πολυεθνικές.

Μάγειρες.Σερβιτόροι.Καμαριέρες.μπαρμανια,μπαριστες ,μαιτρ Λαντζέρηδες.

Οι άνθρωποι δηλαδή που κρατάνε όρθιο το πιο βαρύ χαρτί της ελληνικής οικονομίας.

Τον τουρισμό.
Ο άνθρωπος που πέρασε ένα καλοκαίρι μέσα σε μια κουζίνα στους 45 βαθμούς.
Ο άνθρωπος που δεν είδε παιδιά, οικογένεια και φίλους.

Ο άνθρωπος που δούλευε Κυριακές, αργίες, Δεκαπενταύγουστους και βράδια.Ο άνθρωπος που άκουγε όλη τη χώρα να λέει:

Δεν βρίσκουμε προσωπικό.βαλε πλατη ρε μιτσαρα !!

Και τώρα ακούει:Χρωστάς φιλαρακι!!!κιόλας

Πραγματικά εντυπωσιακό.
Η Ελλάδα έχει καταφέρει κάτι μοναδικό και ανεπανάληπτο!!!
Να μετατρέψει τον εργαζόμενο σε ύποπτο επειδή δούλεψε.
Κάθε χρόνο ακούμε ότι λείπουν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι από τον τουρισμό και την εστίαση.

Κάθε χρόνο ακούμε ότι οι κουζίνες αδειάζουν.
Ότι τα ξενοδοχεία δεν βρίσκουν προσωπικό.
Ότι οι νέοι δεν θέλουν να μπουν στο επάγγελμα. Και μεταξύ μας ποιος θα ήθελε.;;

Και μετά έρχεται το κράτος και δίνει σε όλους ένα ακόμη μάθημα για το γιατί.

Γιατί όταν ο άλλος παλεύει να περάσει τον χειμώνα και στο τέλος λαμβάνει εκκαθαριστικό που του ζητά εκατοντάδες ευρώ, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο:

Ευχαριστούμε που κράτησες όρθια τη βιομηχανία του τουρισμού.
Τώρα πλήρωσε το πρόστιμο της συμμετοχής σου παλιο μαλακα !!!

Και το πιο εξοργιστικό;
Ότι οι ίδιοι άνθρωποι που καλούνται να πληρώσουν είναι αυτοί που ακούμε εδώ και χρόνια ότι πρέπει να στηριχθούν.

Οι χαμηλόμισθοι.
Οι εποχικοί.
Οι εργαζόμενοι της πρώτης γραμμής.
Οι άνθρωποι που παράγουν πραγματικό πλούτο.

Όχι στα χαρτιά.Στην πράξη.
Στο πιάτο.Στο δωμάτιο.στον καφεΣτο μπαρ.Στο ταμείο.

Αν αυτή είναι η ανταμοιβή για μια σεζόν σκληρής δουλειάς, τότε κανείς δεν πρέπει να απορεί γιατί όλο και περισσότεροι εγκαταλείπουν τον κλάδο.

Γιατί κάποια στιγμή ο κόσμος κουράζεται την μαλακια
Κουράζεται να ακούει ότι είναι απαραίτητος όταν λείπει.

Και βάρος όταν πληρώνεται.
Και αν συνεχίσουμε έτσι, το πραγματικό πρόβλημα δεν θα είναι ποιος χρωστάει 800 ευρώ στην εφορία.

Το πραγματικό πρόβλημα θα είναι ότι δεν θα έχει μείνει κανείς να βγάλει την σεζόν.

Address

Athens

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Gold Pig posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Gold Pig:

Share

Category