De Stroopijp

De Stroopijp Frituur / Snack

Permanent gesloten.

Prijzen van onze patisserie:

*Stuk appeltaart: €2
*Stuk biscuittaart met slagroom: €2
*Stuk brésiliennetaart: €2,5
*Stuk biscuittaart met vers fruit en slagroom: €3
*Stuk chocoladetaart: €3
*Aardbeientaart: €3
*Andere taarten ook mogelijk op aanvraag.

*Tiramisu (groot + meeneem): €3
*Chocolademousse (groot + meeneem): €3
*Crème brûlée (groot + meeneem): €2,5
*Pralines voor 250g: 6,50
*2 pannenko

eken: €3
*Wafel: €4

- Kleine glaasjes voor feesten:
*Klein glaasje tiramisu: €0,70
*Klein glaasje chocolademousse: €0,70
*Klein potje crème brûlée: €0,50
*Soesje: €0,70

Als laatste wil ik nog heel graag m'n ouders bedanken die 43 jaar geleden beslist hebben om de frituur uit de grond te s...
01/01/2026

Als laatste wil ik nog heel graag m'n ouders bedanken die 43 jaar geleden beslist hebben om de frituur uit de grond te stampen, die jarenlang zoveel en hard gewerkt hebben om de zaak befaamd en berucht te maken en op te bouwen zoals vele het hun zullen herinneren. Ook al was het concept sinds 10 jaar aan deze kant wat anders met de frituur en brasserie die apart waren. Toch al die jaren met verschillende teams van personeel, allemaal toppers één voor één doorheen de jaren die mee de zaak draaiende hielden met jullie als voorbeeld.
2/3de van hun leven in de zaak gestaan met bloed, zweet en tranen.
Dikke chapeau! 🤩👏🏼❤️
M'n papa die vroeger nog zelf de aardappelen schilde voor de meest verse frietjes te kunnen bieden aan de klanten, de lekkerste steaks bakte aan de overkant, die een paar jaar de zaal en bar deed aan deze kant van de baan en daarna op feestjes met de frietmobiel ter beschikking stond. Hij ging ook jarenlang rond aan huis aan drank te leveren, nu nog tot het einde.
M'n mama die tot het einde, zelf als papa de laatste jaren niet meer mee stond in de brasserie door zijn burn-out. De hele keuken en eigenlijk de hele zaak daar draaiende hield nadat ze aan de overkant al die jaren zelf achter de friteuse stond en in de zaal. Jarenlang ook de frituur combineerde met het huishouden en met ons gezin.
M'n jeugd ook doorgebracht tussen al ons top personeel die we gehad hebben, vele die ook gebabysit hebben op mij als ik kleiner was, jarenlang boven de zaak gewoond, oneinidig veel mooie herinneringen aan prachtige mensen! 🥰
Ik kan m'n ouders niet genoeg bedanken, ik weet dat ze ondanks hun drukke leven met de zaak alles gedaan hebben om mij een zo goed mogelijk jeugd en zoveel mogelijk liefde te geven! ❤️
Ik de ervaring gekregen heb om al vroeg in de zaak te kunnen helpen eerst als jonge jobstudent en daarna 12 jaar vast in dienst. Ze me de kans gegeven hebben om 2 jaar lang ook tea-room te laten uitbaten aan de overkant tussen de middag en avondshift en desserts en taarten op bestelling. Om dan aan deze kant 10 jaar lang de frituur uit te baten met m'n eigen team die ik moest opleren, en samenstellen. Waar ik zoveel van geleerd heb, zoveel mooie herinneringen aan heb, zoveel mooie mensen mogen leren kennen! 🫶🏼
Ik ben nog heel veel dingen aan het vergeten maar wat wil je doorheen al die jaren. 😅
We hebben een grote stap gezet met de zaak te verkopen, een familietraditie die niet verder gezet wordt. Ik hoop gewoon dat ik hun trots kan maken op een andere manier, want doorheen de jaren hebben we mogen ondervinden dat hard werken nodig is maar we ook tijd moeten nemen om te genieten. Met onze familie, onze vrienden want we weten niet hoelang we hier rondlopen op deze wereld. En jammer genoeg soms veel te kort. 💔
We werken om te leven en leven niet om te werken.
Dus mama en papa geniet nu maar na al die hardwerkende jaren, geniet van jullie pensioen. Geniet ten volle! Want het is meer dan verdiend!!
En binnenkort met een tweede kleinkindje erbij zal er alleszins nog genoeg leven in huis zijn als ze eens een dagje bij jullie zijn. 🥰❤️

Dikke merci mama en papa, voor alles!
Love you! 😘

Wie we ook nog willen bedanken is:Kelly (Bilaey).Ze kon jammer genoeg niet tot het einde blijven werken bij ons wegens d...
26/12/2025

Wie we ook nog willen bedanken is:
Kelly (Bilaey).
Ze kon jammer genoeg niet tot het einde blijven werken bij ons wegens de grote drukte van het combineren van haar vaste job en het zorgen voor haar gezin met haar dochter Zoë die ook nog enkele jaren bij ons jobstudent is geweest en haar voetballende zoon Jens.
Maar we wouden haar als nog zeker ook eens in de kijker zetten, ons nichtje. 🥰
Ze was vroeger aan de overkant al op jonge leeftijd gestart als jobstudente bij m'n ouders voor lange tijd en heeft ook aa deze kant enkele jaren ons uit de nood geholpen. Zowel in de frietmobiel met papa mee, als in de brasserie en ook in de frituur. Gedurende m'n periode dat ik niet in de frituur kon staan door de keizersnede bij Lewis z'n geboorte, heeft Kelly mij samen met de vaste jobstudenten vervangen om toch de frituur vlot draaiende te houden. Waarvoor we super dankbaar zijn! Daarna bleef ze ook heel regelmatig ons uit de nood helpen, een echte werker ze is dan ook een toppertje!
Altijd klaar voor een babbeltje met de klanten en altijd met de glimlach op haar gezicht. 🤩
Ook is ze heel sportief en vroeger liepen we regelmatig samen onze babbelloopjes. Zelf heeft ze ook al een marathon gelopen in Frankfurt en meerdere halve marathons.
Dikke merci Kelly voor alles! 🫶🏼❤️

De volgende en laatse jobstudent die we willen bedanken is Shane (Deswarte).Hij werkt nog niet lang bij ons, is in eind ...
30/11/2025

De volgende en laatse jobstudent die we willen bedanken is Shane (Deswarte).
Hij werkt nog niet lang bij ons, is in eind augustus dit jaar gestart en wou nog komen helpen voor onze laatste 3 maanden in de frituur.
Zijn mama Hayley was vroeger ook jobstudente aan de overkant bij m'n ouders. ☺️
Shane zelf is gepassioneerd door motocross. 🏍️
Dikke merci om de laatste maanden nog te komen helpen afwassen en in de frituur werken Shane! ❤️

De volgende die de willen bedanken is Maaike (Frens).Zij werkt nu sinds maart bij ons als jobstudent in de frituur, ze h...
28/11/2025

De volgende die de willen bedanken is Maaike (Frens).
Zij werkt nu sinds maart bij ons als jobstudent in de frituur, ze had al ervaring in een frituur waardoor ze makkelijk haar draai gevonden had in ons team.
We kende haar al als klant in de frituur. 🤩 Ze is een spontane, klantvriendelijke meid met een mooie glimlach.
Ook heeft ze ons vaak uit de nood geholpen in combinatie met haar studie: maatschappelijk werk en haar stages tussendoor. Ze is een sportieve dierenliefhebber met een gouden hart!
Dikke merci Maaike voor alles! ❤️

De volgende die we willen bedanken is Tom (Borra).Hij doet flexi's sinds 2,5 jaar in de weekends dat hij z'n 2 lieve doc...
28/11/2025

De volgende die we willen bedanken is Tom (Borra).
Hij doet flexi's sinds 2,5 jaar in de weekends dat hij z'n 2 lieve dochters niet bij zich heeft.
Tom heeft m'n mama enorm veel uit de nood geholpen door vele weekends alle 3 de avonden in de zaal op te dienen of achter de bar te werken in de brasserie. Bovenop z'n full-time werk bij Rentokil. 🤩 Een trouwe werkkracht die de klanten altijd met een glimlach bedient heeft en klaar stond voor een babbeltje met hun. ☺️
Dikke merci Tom voor alles! ❤️

De volgende die we willen bedanken is Ilyano (Bilaey).Hij is een kleine 2 jaar jobstudent geweest bij ons, we kennen hem...
27/11/2025

De volgende die we willen bedanken is Ilyano (Bilaey).
Hij is een kleine 2 jaar jobstudent geweest bij ons, we kennen hem al heel lang want hij is familie van ons. 🥰
Hij is een sportieve gast met passie voor voetbal. Zowel bij de gewone voetbal bij Dosko St-Kruis, als in het zaalvoetbal bij Rapid subs.
Ook rijden met de koersfiets doet hij graag, hij kwam ook veel met de koersfiets van Sijsele of Oedelem naar de frituur werken.
In de frituur is hij een leergierige gast die snel dingen opneemt en ook altijd super beleefd is naar de klanten toe.
Op school is hij ook een hele goeie leerling die de lat hoogt legt voor zichzelf en alleen maar voor de beste prestatie gaat.
Ondanks de kortere periode met tussenin een jammerlijke pijnlijke blessure. Toch veel leuke momenten gehad en veel aangename babbels in de frituur.
Onthoud Ilyano, niet te streng voor jezelf zijn. Je bent een topper! En je doet het super goed! 💪🏼🫶🏼
Dikke merci Ilyano voor alles! ❤️

De volgende die we willen bedanken is Kiano (Baert).Hij startte 4 jaar geleden bij ons met werken, en groeide in die jar...
27/11/2025

De volgende die we willen bedanken is Kiano (Baert).
Hij startte 4 jaar geleden bij ons met werken, en groeide in die jaren uit van een verlegen en soms ook onzekere (wat zeker niet nodig is) jongen. Tot een zelfzekere, grote afgetrainde gast die weet wat hij wil in het leven.
Ook zijn mama werkte vroeger aan de overkant als jobstudente bij m'n ouders.
Net als z'n neef Jasper is hij een echte sporter in hart en nieren.
Hij voetbalt bij de eerste ploeg van KFC Damme (voor mij één van de betere voetballers, een echte teamplayer), en speelt zaalvoetbal bij VM Tegels in 2de klasse van Brugge.
Ook hij heeft me tijdens m'n eerste wedstrijd sinds de zwangerschap van Lewis mee helpen hazen in de 15km van Dwars door Maldegem. 😍
Hij heeft ook altijd zoveel als mogelijk proberen komen met z'n drukke agenda met school en z'n hobby's. En zeker nu dat hij in z'n tweede jaar zit aan HOGent voor het richting vastgoed.
Altijd gemotiveerd in wat hij doet en zet zich altijd 100% in voor wat hij doet. 🤩
Hij is trouwens ook de uitvinder van de kipkenner 🍗🐓. Door z'n sport let hij ook enorm op z'n voeding om zoveel mogelijk progressie te maken, en z'n voeding zit veel kip. Dus zo kwamen we bij de kipkenner. 😉
In die 4 jaar hebben we veel grappige dingen meegemaakt in de frituur, ook goed samengewerkt, vele babbels gehad, veel toffe herinneringen gemaakt en een mooie vriendschap opgebouwd met deze topper! 🫶🏼
Dikke merci Kiano voor alles! ❤️

De volgende die we willen bedanken is Lucas (Van Heerwynghels).Hij werkt sinds juli 5 jaar bij ons, jullie konden hem vo...
27/11/2025

De volgende die we willen bedanken is Lucas (Van Heerwynghels).
Hij werkt sinds juli 5 jaar bij ons, jullie konden hem vooral vinden in de brasserie. Zowel opdienen als achter de bar staan deed hij super goed, het laatste jaar heeft hij mij ook veel uit de nood geholpen in de frituur.
Hoewel we geen "echte" bloedverwanten zijn is hij toch zoals m'n kleine broertje voor me. Samen deels opgegroeid bij m'n tante en noenoe thuis. En sinds z'n plechtige communie vroeg hij me om z'n tweede meter te worden. Een groter compliment kon ik
niet krijgen! 🥰
Een harde, sociale werker met het hart op de juiste plaats! ❤️
Ook op school is hij een harde werker, hij zit in z'n laatste jaar accountancy-fiscaliteit.
Fiere meter op deze topper! 💪🏼
Ook is hij een van Lewis z'n favorietjes, zoals hij zelf zou zeggen: Lucasje is zijn vriend. 🥰
We hebben samen ook al zoveel beleefd, veel mooie herinneringen!
Samen opgegroeid, veel samen gedanst (als kleinere kindjes en op feestjes), weekendjes weg naar Nederland, op reis naar Egypte, samen ontbijten, gaan eten, de Efteling, de warmste week, samen lopen, bowlen, samen shoppen,..
En er komen er nog zoveel meer aan!
Dit weekend is hij ook nog van de partij de vrijdag en zondag om jullie de beste bediening te geven in de brasserie. 🤩
Dikke merci Lucas voor alles! ❤️

De volgende die we willen bedanken is Charlotte'tje/Charlie (Charlotte Vermeersch).We kennen haar al haar hele leven wan...
26/11/2025

De volgende die we willen bedanken is Charlotte'tje/Charlie (Charlotte Vermeersch).
We kennen haar al haar hele leven want haar mama Dana Dewinter heeft 16 jaar vast gewerkt bij m'n ouders aan de overkant, heeft mij ook zien opgroeien. Waardoor Charlotte en ik eigenlijk wat samen opgegroeid zijn. 🥰
Haar mama kwam ons ook nog aan deze kant af en toe eens uit de nood helpen dus we willen eigenlijk aan allebei een dikke dankjewel zeggen! ❤️
Charlotte helpt sinds 7 jaar bij ons vooral als jobstudent en daarna als flexi in de brasserie. Ze heeft geen blad voor de mond maar altijd klaar voor een vlotte babbel met haar mooie glimlach voor een aangename bediening.
Ze sprong ook een paar keer in om me uit de nood te helpen in de frituur.
Ze is de enige die van mij Watermelon sugar van Harry Styles mag afspelen omdat ik gewoon weet dat ze zo'n grote fan is. (Want ik haat dat liedje, dus zo graag zie ik haar). 😂
Ze is een juf in hart en nieren, de grootste creatieveling in ons top team! 😍
We zijn ooit met alle jobstudenten naar een pretpark geweest en Charlotte ging voor de eerste keer op een overkop, iedereen wist op dat moment dat ze op de attractie zat (door het gillen) en Yoren en ik die naast haar zaten hadden de hele weg de slappe lach. En zij na de rit in plaats van haar mondmasker op haar mond, in haar mond. 😂
Ook is ze de fantastische tante Charlotte voor Lewis! 🥰
Er zijn zoveel leuke dingen om op te noemen, we hebben zoveel al samen gedaan. Van vroeger samen dansschool, paardrijden, veel samen spelen als kind, samen naar feestjes, movienights, naar de cinema, samen wandelen, welness, ontbijtjes, koffietjes drinken, samen gaan eten, samen of apart lomp zijn...
Oneinidig veel liefde voor deze topper!
Eentje die ook niet meer uit ons leven te denken is, framily! Onvoorwaardelijk vriendschap zowel met Charlotte als met haar mama Dana. 🫶🏼
Dikke merci voor alles Charlotte'tje! ❤️

De volgende die we willen bedanken is onze Jasper (Verbeke).Sinds 6,5 jaar ook een vaste waarde geweest bij ons in de fr...
26/11/2025

De volgende die we willen bedanken is onze Jasper (Verbeke).
Sinds 6,5 jaar ook een vaste waarde geweest bij ons in de frituur.
Studeerde af terwijl hij bij ons jobstudent was, ging nog Sport & Beweging bij gaan studeren in Brugge en tijdens zijn job van redder bleef hij ook flexi's doen in de frituur. Hij kan de laatste weken er jammer genoeg niet meer bij zijn doordat hij net begon aan de opleiding bij Defenensie als ambulancier.
Supertrots op deze topper! 💪🏼🤩
Jasper is ook de liefste peter van ons zoontje Lewis. 🥰
Naast dat we een supergoed team waren in de frituur, we konden communiceren ook zonder woorden. Gingen we ook vaak samen sporten bij Maxim onze personal trainer en af en toe samen lopen. Hij hielp me m'n eerste officiële halve marathon in corona aan m'n toen snelste tijd lopen, liep mee op m'n duurloop van 35km als voorbereiding op m'n eerste marathon. Ook op de Tussen2feestenloop in Knokke haasde hij me naar m'n snelste 10km in de regen en hielp me als een blinde mol (door de regen op m'n bril) door het parcour. 🤩
Zoveel mooie herinneringen aan een mooie vriendschap voor het leven! 🫶🏼
Samen met z'n zus Sharon hebben ze me zoveel uit de nood geholpen.
Hij is trouwens ook de enige die denk ik onderaan onze koeltoog in de frituur in de frigodeurtjes past. 😂 (Grappige herinnering.)
Een sportieve topper of het nu in het zwemmen, voetbal, fietsen trainingen of lopen is. Hij kan het allemaal! 💪🏼
Dikke merci Jasper voor alles! ❤️

De volgende die we willen bedanken is onze Yoren (Grimonprez).Al 7,5 jaar een altijd terugkerende jobstudent en ondertus...
25/11/2025

De volgende die we willen bedanken is onze Yoren (Grimonprez).
Al 7,5 jaar een altijd terugkerende jobstudent en ondertussen ook vast aan het werk en nu dus een extra(flexi) bij ons. 🤩 Uitgegroeid in de frituur van onder de microgolvens tot halverwege de microgolfovens. 😉
Met de nodige pijntjes aan het hoofd van tegen de klink van de deur van de microgolfoven te botsen, want zo zijn we allebei (beetje lomp). 😂
Ik heb Yoren mogen leren kennen als iemand die z'n dromen achterna gaat en daar ook heel hard voor werkt, net zoals hij altijd voor z'n studies gedaan heeft. Tijdens z'n studies voor één jaar gaan studeren in Amerika. 🇺🇸
Er na terug gekomen en blijven komen werken wanneer het kon met de studies: burgerlijk ingenieur-architect aan de unief in Gent.
Samen veel gelopen, rustige ochtendloopjes met soms een koffietje erna ook zotte momentjes waarop we na de avondshift in de donker samen naar Maldegem liepen.
Of in een zotte bui helemaal naar Tessenderlo reden op een maandag na een weekend Middelburg kermis om een wedstrijd van 10km mee te lopen. 😜
Veel mooie momenten samen, veel gelachen (met onze lompigheid), vele babbels, veel gezongen tijdens de opkuis en een mooie vriendschap samen opgebouwd. 🫶🏼
Dikke merci Yoren voor alles! ❤️

De volgende die we willen bedanken is ons Sharoneke (Sharon Verbeke). 🫶🏼Ze heeft 9,5 jaren van de 10 jaar die we aan dez...
25/11/2025

De volgende die we willen bedanken is ons Sharoneke (Sharon Verbeke). 🫶🏼
Ze heeft 9,5 jaren van de 10 jaar die we aan deze kant zitten met de zaak, jobstudent/flexi geweest bij ons.
En zo dankbaar dat ze deze beslissing genomen heeft!
Ze combineerde haar studies voor verpleegster met de frituur en ook brasserie en werkt nu sinds enkele jaren in de zorgsector. Waar ze haar job fantastisch doet, want als ze voor iets gaat dan wil ze het ook zo perfect mogelijk doen. Haar zorgzame zelf! 🥰
Zoveel samen gedeeld, samen door verschillende levensfases gegaan, heel veel lachmomenten maar ook tranen gedeeld, elkaars steun geweest, samen met haar broer één van de weinige die ik 100% vertrouw, ze werd tante Sharon van Lewis en ik had de eer haar getuige te mogen zijn op haar trouw. ❤️
Aan één blik hebben we meestal genoeg om te zien wat de andere persoon denkt, communiceren in de frituur zonder woorden, en aan elkaar zien als er iets is of als er een persoon binnen kwam waar we niet zo happy mee waren. 😉
Sleepover, filmavonds, samen uitgaan, naar de personal trainer, samen lopen, in de frituur naar buiten lopen om een selfie met de mooie lucht te kunnen trekken...🤩
Zo dankbaar om van collega's, naar vrienden, naar familie te evolueren. Ik kan me geen leven meer voorstellen zonder deze top madam in m'n leven!
Lieve vriendin,
Dikke merci voor alles! ❤️

Adres

Natiënlaan 3
Damme
8340

Telefoon

050/501043

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer De Stroopijp nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen