01/01/2026
Als laatste wil ik nog heel graag m'n ouders bedanken die 43 jaar geleden beslist hebben om de frituur uit de grond te stampen, die jarenlang zoveel en hard gewerkt hebben om de zaak befaamd en berucht te maken en op te bouwen zoals vele het hun zullen herinneren. Ook al was het concept sinds 10 jaar aan deze kant wat anders met de frituur en brasserie die apart waren. Toch al die jaren met verschillende teams van personeel, allemaal toppers één voor één doorheen de jaren die mee de zaak draaiende hielden met jullie als voorbeeld.
2/3de van hun leven in de zaak gestaan met bloed, zweet en tranen.
Dikke chapeau! 🤩👏🏼❤️
M'n papa die vroeger nog zelf de aardappelen schilde voor de meest verse frietjes te kunnen bieden aan de klanten, de lekkerste steaks bakte aan de overkant, die een paar jaar de zaal en bar deed aan deze kant van de baan en daarna op feestjes met de frietmobiel ter beschikking stond. Hij ging ook jarenlang rond aan huis aan drank te leveren, nu nog tot het einde.
M'n mama die tot het einde, zelf als papa de laatste jaren niet meer mee stond in de brasserie door zijn burn-out. De hele keuken en eigenlijk de hele zaak daar draaiende hield nadat ze aan de overkant al die jaren zelf achter de friteuse stond en in de zaal. Jarenlang ook de frituur combineerde met het huishouden en met ons gezin.
M'n jeugd ook doorgebracht tussen al ons top personeel die we gehad hebben, vele die ook gebabysit hebben op mij als ik kleiner was, jarenlang boven de zaak gewoond, oneinidig veel mooie herinneringen aan prachtige mensen! 🥰
Ik kan m'n ouders niet genoeg bedanken, ik weet dat ze ondanks hun drukke leven met de zaak alles gedaan hebben om mij een zo goed mogelijk jeugd en zoveel mogelijk liefde te geven! ❤️
Ik de ervaring gekregen heb om al vroeg in de zaak te kunnen helpen eerst als jonge jobstudent en daarna 12 jaar vast in dienst. Ze me de kans gegeven hebben om 2 jaar lang ook tea-room te laten uitbaten aan de overkant tussen de middag en avondshift en desserts en taarten op bestelling. Om dan aan deze kant 10 jaar lang de frituur uit te baten met m'n eigen team die ik moest opleren, en samenstellen. Waar ik zoveel van geleerd heb, zoveel mooie herinneringen aan heb, zoveel mooie mensen mogen leren kennen! 🫶🏼
Ik ben nog heel veel dingen aan het vergeten maar wat wil je doorheen al die jaren. 😅
We hebben een grote stap gezet met de zaak te verkopen, een familietraditie die niet verder gezet wordt. Ik hoop gewoon dat ik hun trots kan maken op een andere manier, want doorheen de jaren hebben we mogen ondervinden dat hard werken nodig is maar we ook tijd moeten nemen om te genieten. Met onze familie, onze vrienden want we weten niet hoelang we hier rondlopen op deze wereld. En jammer genoeg soms veel te kort. 💔
We werken om te leven en leven niet om te werken.
Dus mama en papa geniet nu maar na al die hardwerkende jaren, geniet van jullie pensioen. Geniet ten volle! Want het is meer dan verdiend!!
En binnenkort met een tweede kleinkindje erbij zal er alleszins nog genoeg leven in huis zijn als ze eens een dagje bij jullie zijn. 🥰❤️
Dikke merci mama en papa, voor alles!
Love you! 😘