THE RED SUN

THE RED SUN THE RED SUN Blaricum Beleef de Modern Japanese Kitchen, een fine dining beleving in een informele luxe setting. Deze is met grote zorg samengesteld.
(429)

Geniet in ons sfeervolle restaurant met Japans designinterieur of aan de negen meter lange eetbar van een 6, 7 of 8 gangen THE RED SUN Tasting Experience. Volleerde Chefs bereiden live voor u de allermooiste gerechten. In THE RED SUN Japanese Kitchen gebruiken we alleen de allerbeste kwaliteitsproducten, respecteren wij de traditionele Japanse bereidingswijzen met een innovatieve presentatie voor

een unieke beleving. Voor een optimale smaakcombinatie, presenteren wij u onze uitgebreide wijn- en sakekaart. En voor uw aperitief of uw afterdinner cocktail ontvangen we u graag in de Sake Bar. Vol trots presenteren wij u, sinds 2005 met veel passie, hart en ziel;

THE RED SUN Japanese Kitchen & Sake Bar. Het gehele THE RED SUN team staat klaar om u te ontvangen! Lieve gastvrije groet,

Wimmy Hu
oprichter/eigenaar THE RED SUN

Gefeliciteerd aan alle geslaagden! πŸ₯³ Namens het hele TRS-team wensen we jullie veel succes met de volgende stap. Op naar...
11/06/2026

Gefeliciteerd aan alle geslaagden! πŸ₯³ Namens het hele TRS-team wensen we jullie veel succes met de volgende stap. Op naar de toekomst! πŸ’ͺ🏻

BREAKING NEWS 🚨🚨🚨 β€œNa twintig succesvolle jaren dragen oprichter en eigenaren van THE RED SUN de eindverantwoordelijkhei...
01/05/2026

BREAKING NEWS 🚨🚨🚨 β€œNa twintig succesvolle jaren dragen oprichter en eigenaren van THE RED SUN de eindverantwoordelijkheid over aan een nieuwe directie.”

Wimmy Hu en Pieter van den Ham blijven als investeerders en aandeelhouders op de achtergrond verbonden; Camiel Meijer gaat het restaurant runnen en wordt directeur en mede-eigenaar van THE RED SUN.

β€œNa ruim twintig jaar intensief ondernemerschap en een onregelmatige horeca-lifestyle geven wij op dit moment prioriteit aan andere ambities in ons leven. Met deze overdracht creΓ«ren we bewust ruimte voor een nieuwe levensfase, met focus op meer persoonlijke vrijheid,” zegt oprichter Wimmy Hu.

β€œOns huis op Ibiza is na twee jaar bouwen opgeleverd en we willen daar veel tijd gaan doorbrengen,” zegt haar partner Pieter van den Ham. β€œHet bedrijf is succesvoller dan ooit, en daarom voelt dit als het perfecte moment om de eindverantwoordelijkheid over te dragen en het stokje door te geven.”

Camiel Meijer was eerder actief als horecaondernemer in de regio en is terug van weggeweest. Meijer heeft een deel van de aandelen overgenomen - mede mogelijk gemaakt door Hu en Van den Ham - en treedt aan als directeur en mede-eigenaar van THE RED SUN. Hij heeft een grote passie voor wijn, een brede achtergrond in de horeca en keert na een langere periode buiten de sector weer terug naar zijn oorspronkelijke vak, waar zijn hart ligt.

β€œHet bloed kruipt waar het niet gaan kan. Mijn droom is om nog eenmaal een eigen restaurant te runnen,” zegt Meijer. β€œDe dynamiek van de horeca en het werken met mensen bleef trekken. De kans die Wimmy en Pieter mij bieden om dit op deze manier te realiseren en THE RED SUN voort te zetten op zo’n sterk fundament, voelt als een unieke mogelijkheid.”

Het volledige bestaande team blijft onder leiding van Meijer actief binnen het restaurant. Hun jarenlange betrokkenheid vormt, samen met de nieuwe directie, een solide basis voor continuΓ―teit in de toekomst.

2026 Gault&Millau 14/20 β€” al jaren deze constante beoordeling. Het vasthouden van deze Gault&Millau beoordeling van bij ...
10/02/2026

2026 Gault&Millau 14/20 β€” al jaren deze constante beoordeling. Het vasthouden van deze Gault&Millau beoordeling van bij gemiddeld 100 gasten per dag, is een mooie prestatie van het gehele team! πŸ”₯

Het leveren van dagelijkse consistentie bij deze hoge bezettingen op hoog niveau is een team effort. πŸ’ͺ🏼

Wij zijn trots op iedereen uit het Team! β™₯️

Dankjewel, Gault Millau! πŸ™πŸΌ

14/01/2026

Hallo lieve mensen! 😍😍😍 We zijn het nieuwe jaar heerlijk begonnen. Elke dag is het vol geboekt en genieten onze gasten van o.a. onze heerlijke sushi’s en meer! Fijn, jullie allemaal weer te mogen ontvangen in THE RED SUN! πŸ™πŸΌβ™₯οΈπŸ™πŸΌ

🀩 Vanaf volgende week serveren wij een nieuwe Tasting Experience Menu!

⚠️ We zijn vaak heel snel volgeboekt, dus reserveer op tijd! Mocht er online geen beschikbaarheid zijn, plaats uzelf dan vrijblijvend op de wachtlijst.

❀️ Valentijnsdag is reeds volgeboekt! Online wachtlijst = beschikbaar.

Komt u ook genieten bij ons van een complete totaal beleving, waar de Japanse keuken centraal staat en de service persoonlijk en spot-on is!

We verwelkomen u graag voor een THE RED SUN Tasting Experience.

Tot snel! β™₯️

27/12/2025

LAST CALL!! LAST CALL!! Wilt u ook nog een heerlijke sushi schaal voor thuis met Oud en Nieuw 2️⃣0️⃣2️⃣6️⃣? Bestel dan uiterlijk vandaag nog uw Luxe Sushi Plateau voor Oudejaarsavond via link in bio!πŸ₯‚πŸ’«πŸΎπŸ£

We hebben 3 fantastisch drukke, maar super gezellige kerstdagen bij THE RED SUN achter de rug. Met de allerleukste gasten en het allerbeste team! πŸ’ͺ🏼β™₯οΈπŸ™πŸΌ

Het restaurant draait vanavond en morgen nog volhuis de laatste diners van 2025 en zijn daarna vanaf 29 december t/m 6 januari gesloten voor een mini winterbreak. Woensdag 7 januari zijn wij weer geopend!

We danken u voor al uw bezoeken in 2025 en zijn bijzonder dankbaar voor alle gasten die ons hebben bezocht, gasten uit Blaricum of Laren, uit β€˜t Gooi uit de regio of gasten die meer dan een uur of zelfs nog langer en uit Zeeland komen rijden om bij ons te komen eten. πŸ™πŸΌ

Wij zijn u dankbaar voor een mooi jaar! Graag tot in het nieuwe jaar.

MERRY CHRISTMAS πŸŽ…πŸ½πŸŽ„πŸŽ In de keuken zijn ze al druk aan de mise-en-place, want dan draaien we onze laatste week van 2️⃣0️⃣...
23/12/2025

MERRY CHRISTMAS πŸŽ…πŸ½πŸŽ„πŸŽ In de keuken zijn ze al druk aan de mise-en-place, want dan draaien we onze laatste week van 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣. We gaan eruit met een big bang! Het wordt een mega drukke week met uitverkochte kerstdiners en uitverkochte sushi plateaus. 🀩πŸ’ͺπŸΌπŸ™πŸΌ

We hebben er zin in en kijken uit naar uw komst. Wij wensen iedereen fijne kerstdagen! β™₯️β™₯️β™₯️

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”
OUDEJAARSAVOND THUIS VIEREN MET LUXE SUSHI PLATEAU? Bestel dan nu! Er is nog maar beperkte beschikbaarheid. Dus bestel snel via link in bio, jouw Luxe Sushi Plateau voor Oudejaarsavond. πŸ£πŸ’«πŸ₯‚πŸΎ

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”
HAPPY NEWYEAR 2️⃣0️⃣2️⃣6️⃣

Vanaf 29 december t/m 6 januari is het restaurant gesloten. (Op Oudejaarsdag 31-12 zijn wij alleen geopend om van te voren bestelde Sushi Plateau’s op te halen. BESTEL NU via link in bio.)

We kijken uit naar uw komst in de laatste week van dit jaar en anders heel graag tot volgend jaar! Dank voor al uw bezoeken dit jaar. πŸ™πŸΌβ™₯οΈπŸ™πŸΌ

PAKJESAVOND 🎁🎁🎁 Veel plezier!! De Sint heeft ook jutezakken vol met kadootjes achtergelaten voor gasten, die niet vanavo...
05/12/2025

PAKJESAVOND 🎁🎁🎁 Veel plezier!! De Sint heeft ook jutezakken vol met kadootjes achtergelaten voor gasten, die niet vanavond thuis Sinterklaas vieren. πŸ˜‰

Thuis of bij THE RED SUN? Fijne Sinterklaasavond iedereen!

We are almost standby for service. Stilte voor de storm.. Gezellig!! Tot straks!

DANKBAAR!! We staan al jarenlang en ook dit jaar wéér in de LEKKER 500 met een kritiekloze recensie. Na 20 jaar (!) is T...
05/11/2025

DANKBAAR!! We staan al jarenlang en ook dit jaar wéér in de LEKKER 500 met een kritiekloze recensie. Na 20 jaar (!) is THE RED SUN nog steeds relevant en behoren wij nog steeds tot de 500 beste restaurants in Nederland. πŸ™πŸΌ Bijzonder om gewaardeerd te worden, voor wat wij met het gehele THE RED SUN Team (keuken en bediening) elke dag met liefde en passie doen! En daardoor zit het na 20 jaar (!) nog steeds elke avond, quote uit recensie, β€˜bomvol’. Dankbaar! πŸ™πŸΌπŸ™πŸΌπŸ™πŸΌ

EXTRA DANK: iedereen van Team THE RED SUN, jullie zijn echt de beste!! En uiteraard last but not least, zonder jullie is er geen THE RED SUN, alle gasten die de afgelopen 20 jaar ervoor hebben gekozen (en in de toekomst kiezen) om bij ons te komen eten!

Reserveer uw tafel via link in bio! We zijn vaak snel volgeboekt, mocht er geen beschikbaarheid meer zijn, plaats uzelf dan op de wachtlijst! β™₯️β™₯️β™₯️

De Feestdagen komen eraan! πŸŽ„πŸŽ„πŸŽ„Kerstdiner met familie en vrienden: Op 24 december hanteren wij onze A LA CARTE menukaart ...
03/10/2025

De Feestdagen komen eraan! πŸŽ„πŸŽ„πŸŽ„

Kerstdiner met familie en vrienden:

Op 24 december hanteren wij onze A LA CARTE menukaart en op 25 en 26 december serveren wij een 10 gangen CHRISTMAS TASTING EXPERIENCE met alleen maar THE RED SUN Classics & Signaturen.

*90% SOLD OUT* Boek snel nog de laatst beschikbare tafel of plaats uzelf geheel vrijblijvend op de wachtlijst voor onze kerstdiners op 25-26 december.

Reserveer dus nu via link πŸ”— in bio!

Kerstdiner met relaties/collega’s:

Wilt u nog een kerstdiner of een eindejaarsdiner met collega’s inplannen in november of december? Zie onze website voor de actuele beschikbaarheid. Bij 8 of meer personen, kunt u ons mailen via [email protected] voor de mogelijkheden.

Reserveer nu via link πŸ”— in bio!

Kerstdiner + Oudejaarsavond thuis vieren:

Bestel dan nu uw Luxe Take Out Sushi Plateau voor thuis tijdens de feestdagen op 24-25-26-31 december.

Als u de Feestdagen thuis viert, bieden wij u een Luxe Sushi Plateau, om af te halen! Deze schaal kunt u voor 4 personen serveren als een luxe voorgerecht of heerlijk serveren voor bij de borrel.

Bestel nu via link πŸ”— in bio!

Wij kijken uit naar de sfeervolle feestdagen, u ook?! Heeft u een reservering staan voor dit weekend, volgende week, volgende maand of voor de kerstdagen?
Heel graag tot dan! πŸ₯°

Wij kijken nu al uit naar uw komst. πŸ™πŸΌ

Groet,

Team THE RED SUN

TIP: Mocht er online geen beschikbaarheid meer zijn op een gewenste datum? Plaats u zelf dan geheel vrijblijvend op de wachtlijst! Indien er een geschikte tafel vrijkomt, nemen wij direct contact met u op.

THE RED SUN X TEAMUITJE 2025 ALICANTE here we come! βœˆοΈπŸ‘™πŸ©΄ Tijdens de Blaricumse Kermis (18-19-20 augustus) zijn wij geslo...
18/08/2025

THE RED SUN X TEAMUITJE 2025 ALICANTE here we come! βœˆοΈπŸ‘™πŸ©΄

Tijdens de Blaricumse Kermis (18-19-20 augustus) zijn wij gesloten. Ons Team is vrij tijdens deze dagen en we zijn een paar dagen naar Spanje, om samen te genieten van een mini mini vakantie! πŸ₯³πŸ€© Trots op Team THE RED SUN, een hele mooie hechte groep collega’s, ook de collega’s die niet op de foto staan en niet mee konden. πŸ‘ŠπŸΌπŸ’ͺπŸΌπŸ™πŸΌ

Vanaf donderdag 21 augustus zijn wij weer regulier geopend en staan wij fris en fruitig voor u klaar!! Graag tot dan! β™₯️

PS.: New Tasting Experience is coming soon! Reserveer alvast een tafel.

Adres

Huizerweg 3
Blaricum
1261AR

Openingstijden

Woensdag 16:30 - 23:00
Donderdag 16:30 - 23:00
Vrijdag 16:30 - 23:00
Zaterdag 16:30 - 23:00
Zondag 16:30 - 23:00

Telefoon

+31355336996

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer THE RED SUN nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar THE RED SUN:

Delen