04/11/2018
Soms als iets verdwijnt ga je pas inzien hoeveel het heeft betekend. Voor jezelf, voor de buurt. Dat overkomt ons nu dus met Bar Beton De Bank aan het Ostadeplein. Toen het café er kwam dachten velen: wat een rare naam, wat een aparte mensen die daar rondlopen met die vlinderstrikjes. En is dit nou wel zo'n goeie plek? Zij durfden het aan. Twee ondernemers (Eric en Jeroen) uit de autobranche nota bene! Kort daarvoor al wel in de stad aan de Korte Jansstraat begonnen met een koffietent. Maar het moet gezegd. Het bleek een gouden plek, want niet lang daarna werd dat hele kruispunt op de schop genomen en wat heeft dat de Ostadelaan een boost gegeven!
Bar Beton liep als een trein en werd ook een prima ontmoetingsplek voor velen in Oost. Een buurtcafé/restaurant, waar dates elkaar ontmoeten, sollicitanten worden uitgehoord, buurtinitiatieven ontstaan, de buurtconciërge (met schoothondje) bewoners spreekt en vriendelijk personeel als Remco en Suzie je met een glimlach bedient. We hopen dat we op deze plek het sfeertje vast kunnen houden!
Nu hebben we vernomen, geruchten nog maar, dat hier een filiaal van Spaghetteria Utrecht komt. Heerlijke pasta’s. Maar hopelijk met ruimere openingstijden dan bij de vestiging aan de Wittevrouwensingel (vanaf 16.00 uur). En dat we in het voorjaar weer lekker in het zonnetje kunnen zitten op dat prachtige pleintje (met dank aan de gemeente).
En de mannen met de vrolijke strikjes, die nu vertrekken? Zij willen zich meer focussen op de zakelijke markt. Daarbij wensen we hun natuurlijk veel succes!