Restaurang Veto

Restaurang Veto Restaurang och vincafé i Örebro

Gone surfin’! 🏄‍♀️Eller ja, kanske inte just detta året. Lediga ska vi i alla fall vara. Som vanligt vill vi tacka alla ...
18/06/2026

Gone surfin’! 🏄‍♀️

Eller ja, kanske inte just detta året. Lediga ska vi i alla fall vara. Som vanligt vill vi tacka alla runt omkring för att vi får fortsätta leva ut vår dröm om en liten kvarterskrog med stor personlighet. Det betyder inte minst alla fina gäster som fortsätter att dyka upp igen och igen. Att lära känna er, vilka ni är, vad ni gillar och inte gillar är bland det finaste vi fått vara med om i den här resan som är Veto.

Ett stort tack vill vi såklart också rikta till vår grymma personal, Hanna och andra stöttepelare för att ni ser till att tåget fortsätter gå. Tuff tuff, vi ses snart igen för Veto 4.0 eller vilken siffra vi nu är på. 🚂🔥💯

Rock’n’roll nästa vecka också sen går vi på lite semester. Välförtjänt tycker vi, men vi kommer minsann sakna er och vår...
05/06/2026

Rock’n’roll nästa vecka också sen går vi på lite semester. Välförtjänt tycker vi, men vi kommer minsann sakna er och vår lilla kvarterskrog. Puss och kram! ❤️

Ebba appreciation post❤️ Ibland har man lite flyt som egenföretagare och vilket jäkla flyt vi hade när hon sökte sig hit...
26/05/2026

Ebba appreciation post❤️

Ibland har man lite flyt som egenföretagare och vilket jäkla flyt vi hade när hon sökte sig hit. I mitten på augusti sticker hon från stan för att börja plugga. Vi kommer passa på att njuta varje sekund tills dess. Tack queen, för allt! 💅

Relaterat till det så söker vi en ny stjärna som vill jobba med oss ute i matsalen. Som vanligt utlovar vi ganska roliga kollegor, toppensköj gäster, god mat och feta viner. Tveka inte, hör av er på [email protected]

Man ska ha coola kompisar! 👈😎👈Lördagen den 30:e maj kommer BÅDE Märta, bergslagens okrönta ciderdrottning och Adam, ekob...
19/05/2026

Man ska ha coola kompisar! 👈😎👈

Lördagen den 30:e maj kommer BÅDE Märta, bergslagens okrönta ciderdrottning och Adam, ekobonden och mathantverkaren från Jannelunds gård hit till Veto. Två riktiga toppenmänniskor vars olika produkter man nästan alltid kan hitta på Vetos menyer. Nu vill dom träffa ER, berätta allt om sig själva och sina respektive verksamheter. Vi kommer smälla upp båda uteserveringarna, öppna massa god cider från Märta och servera Adams svingoda, egenproducerade charkuterier. Det kommer bli OTROLIGT! Vill ni säkra chansen så in och boka bord eller ut och placera handduken tidigt på uteserveringen. Lite tips är att vi kommer öppna redan 15 den dagen. 🔥💯

Se hit! Veto bygger ut!🌞☀️
17/04/2026

Se hit! Veto bygger ut!🌞☀️

Q1 på Veto. Vårgrönt på flera håll och kanter, kaffeglass, nytt in från Gamma & Pierre Robinot. Hurra!
31/03/2026

Q1 på Veto. Vårgrönt på flera håll och kanter, kaffeglass, nytt in från Gamma & Pierre Robinot. Hurra!

20/03/2026

Kaffeglass, citroncremeux & kaffekaramell.

Vackert väder Genesarets sjö!

Lite mat + världens bästa Ebba❤️🌞
06/03/2026

Lite mat + världens bästa Ebba❤️🌞

Kall februari kräver varmt mat (och en och annan semla)⛄️
18/02/2026

Kall februari kräver varmt mat (och en och annan semla)⛄️

Senaste tiden på Veto🌞
20/01/2026

Senaste tiden på Veto🌞

Adress

Oskarstorget 9
Örebro

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Restaurang Veto postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela